Conga Summer Festival (2018)

Op zaterdag 23 juni 2018 vierde Harmonie Concordia haar 90e verjaardag met het ‘Conga Summer Festival’. Op deze avond werd theater De Maagd omgetoverd tot een zomers festivalterrein. Tijdens een twee uur durende show werd door Harmonie Concordia een vrolijk en zomers muziekprogramma ten gehore gebracht. En omdat het zoveel leuker is om je verjaardag met anderen te vieren, waren ook slagwerkschool Rondomtrom en de Stichting BOV uitgenodigd op het feestje.

De slagwerkers van Rondomtrom opende de avond door al spelend vanuit de zaal het podium te betreden. Samen met Concordia werd vervolgens ‘African Symphony’ ten gehore gebracht. Hierna volgde een aantal nummers van Concordia variërend van het klassieke ‘Farandole’ tot ‘The Rock’, de thema muziek van Expeditie Robinson. De presentatie van deze avond was in goede handen bij Emiel Wilbrink. Nog voor de pauze traden de zangers en zangeressen van de BOV aan. Samen met Concordia brachten zij het nummer ‘A Brand New Day’ uit de musical The Wizz en het harmoniewerk ‘Mama Mia! – The Musical’.

Na de pauze werd alles nog een dunnetjes overgedaan. Rondomtrom trad alleen en samen met Concordia op en de BOV bracht samen met Concordia de nummers ‘Rythm of Life’ en ‘I’ve Got the Music in Me’. Een geslaagd 90-jarig jubileumconcert dus, dat een zeer gezellige afterparty had in de foyer van de Maagd!